Mapa CN 2012.10
Start: Hradec Králové
Cíl: Milovice (okr. Nymburk)
Optimalizace: rychlejší čas
Výsledek: Na D11 použít EXIT 39 a přes Nymburk do Milovic.
Mapa Atlas ČR 2010
Stejné zadání.
Výsledek: D11 použít EXIT 18 a přes Lysou nad Labem do Milovic. Což oproti CN je o cca 5 km delší, ale časově kratší.
Doporučení "domorodce" - jed na EXIT 18, je to rychlejší. Vyzkoušeno.
Tj. trasa na hlavních komunikacích (D11, silnice I. třídy). Žádné zkratky apod. A routovací algoritmus v CN je prostě chybně. Chybí penalizace za průjezd křižovatkami, odbočení vlevo, odbočení apod. Takže trasa o 5 km přece musí být rychleji projeta, že ano? Jenže po dálnici se jede jinak, ač delší trasa, než při průjezdu městem.
Tato zkušenost mi vrátila víru v Atlas CR 2010 a uvažuji o koupi verze 2011. K čemu super podrobná mapa CN 2012.xx, když v reálu jedu o 10 min. déle a naviguje mě přímo přes sídliště, když je okolo obchvat? Jen proto, že to je o 400 m a 1 s ve výpočtu lepší? Jenže realita je -3 min. a půl litru paliva navíc
Podobný problém trasa Chrast u Chrudimi - Pardubice. CN 2012 naviguje "zkratkou" a ne přes silnici I. třídy.
Podobně průjezd Kolínem.
Za poslední půl rok jsem na CN víc naštvaný, než spokojený. A přitom to pozoruji tak od verze 2011.xx. Dřív to bylo zlaté.
Asi je to způsobeno i úchylkou, že navigaci pouštím často i na trasách, které znám. Protože když pak zadám cíl, kde jsem nikdy nebyl, chci vědět a znát chování navigace.
Navigace je OK, ale mapy jsou klíč k úspěchu
