Neznám
nuvi 255W, proto jsem se do diskuze nezapojoval, a proto i teď budu pouze teoreticky filozofovat.
Každá změna pro svou iniciaci potřebuje impulz - neboli nic se neděje bez příčiny. Pokud předtím trasa
Hronov-Praha byla v pořádku, něco
se změnilo/jste změnil. Teď jen si vzpomenout co to bylo.
Pokud to bylo změnou FW, pomoci není, downgrade asi nelze provést. Třeba v novém FW (a to si jen domýšlím) jsou jinak nastaveny průměrné rychlosti pro jednotlivé typy silnic. Dřív byla dálnice nastavena třeba na
125 km/h a teď je na
129. Okreska byla na
87 a teď je
82. Protože dlouhodobým měřením zjistili, že okresky se 20 let neopravovaly (takže se stávají nesjízdnými) a dálnice se už několik let rekonstruuje (a tím by měla být teoreticky rychlejší). Samozřejmě si vymýšlím a podobnost s čímkoli ze současnosti je čistě náhodná...
Proto navigace volí cestu po dálnici, i když o hodně delší...
Nebo jestli jste sám nezměnil v nastavení něco podobného (průměrné rychlosti nebo průměrnou spotřebu), pokud to
nuvi 255W umožňuje.
Sám si to nemůžu v praxi otestovat, protože ve své
nuvi 56 mám
CN Europe NTU 2016.10 ALL
I kdybyste upgradoval na novější mapu, tak to nepomůže. Mapy od
Garmina si prostě žijí svým vlastním životem a jedinou trasou, kterou najdou zcela spolehlivě, je cesta do pekel.
Jediná rada zní: nespoléhat se na navigaci a stále kontrolovat, kontrolovat a kontrolovat...
Cvičně jsem si zkusil trasu
Hronov-Brno a
Hronov-Bratislava. Nejdřív
CN Europe a pak
Dave Luv:

Výsledky snad netřeba komentovat, výběr nelze unifikovat a trvale nastavit, ale u každé jednotlivé trasy znovu a znovu vybírat jestli "rychlejší" nebo "kratší"... 

Možná kdyby do této mapy nechtěli u Garmina nacpat úplně všechno, třeba by fungovala lépe. Je mi k ničemu (
slušně řečeno), že najde
Mymensingh v
Bangladéši...



... nebo cestu z
Comillo do
Dháky:

Mimochodem, taky blbě.
Google Maps to vidí jinak:

Takže s mapou
CN Europe NTU 2016.10 ALL sice podniknu cestu za hranice všedních dnů, ale v Česku zabloudím...
Když jsem si
nuvi 56 pořídil, testoval jsem její schopnosti a porovnával se starou
nuvi 42 (
Atlas Czech) a s
MAPY.CZ.
Testoval jsem ji "od stolu" (simulátor GPS) na cestách v mém okolí, které znám a výsledky byly tristní. Nejlépe trasy našly
MAPY.CZ, pak
nuvi 42 (s
Atlas Czech) a nakonec
nuvi 56 s
CN Europe NTU 2016.10 ALL.
Zdejším připomínačům, kteří mne neustále napomínali, že jsem navigaci blbě nastavil naopak zase připomínám já, že u
MAPY.CZ nastavím pouze "
CESTU AUTEM" a ne spoustu hovadin jako
OBRATY,
NEZPEVNĚNÉ SILNICE apod.
Jen tak mimochodem:
Na téhle křižovatce...

... mne navigace (při příjezdu z levé dolní strany a při zakázaných OBRATECH) pošle rovně do slepé ulice končící v lese. To bych snad (se skřípěním zubů) snad ještě přetrpěl, ale že mne (při zákazu NEZPEVNĚNÝCH CEST) pošle do lesa otočit (po cestě, kterou neprojede ani terénní auto, max. motorka) to je vrchol. Vrchol dokonalosti a umění navigace Garmin.
Je mi jasné, že jsem vám moc nepomohl, ale třeba by nebylo od věci použít
OSM (
návod). Zatím ve
VŠECH případech byly mapy OSM aktuálnější než originály
Garmin. Ale to může být tím, že do
OSM koukám až když najdu chybu v
Garmin, nikoli naopak.
Nebo posledním východiskem mohlo být
Přidání bodu k trase - jestli to
nuvi 255W umí. Podrobně jsem to pro řadu
55/56 popsal
tady. Třeba to tak nějak funguje i u dalších typů.
V případě této varianty se ale vystříhejte chyby, kterou jsem udělal já - vložil bod těsně před křižovatku. Čili při příjezdu ke křižovatce a očekávání hlasového povelu "
Odbočte doleva nebo
doprava" se naopak ozve: "
Dojeli jste do cíle" (
navigace mezibod považuje za cíl).
Takže jste v Praze na světelné křižovatce o čtyřech pruzích, kolem turistické autobusy čtyřmetrových výšek (=
výhled jako z tunelu) a nezbývá než v této skrumáži odloučit pohled od faktického provozu na ulici a mrknout stranou na displej, kam že to vede ta fialová čára. Což mi zrovna v té chvíli připadalo jako kdyby mne nutili jezit po dálnici se zavázanýma očima.
Inu, venkovan ve městě...
