Celkové stoupání na přístroji versus GPX záznam

Vše co se týká železa značky Garmin.

Celkové stoupání na přístroji versus GPX záznam

Odeslatod Yuris » 09.08.09 13:24 (Ne)

Po dojezdu mám na displeji vždycky minimálně o 10 - 20% menší hodnotu celkového stoupání než je v záznamu GPX. Který údaj je správný? A jak je možné, že je mezi těmito údaji rozdíl?
Garmin eTrex Vista HCx, TOPO Czech 3
Yuris
 
Příspěvků: 13
Registrace: 22.07.09 23:15 (St)

Re: Celkové stoupání na přístroji versus GPX záznam

Odeslatod Monoid » 10.08.09 11:08 (Po)

Nevim, jak je to zrovna u Vaseho modelu, ale hadal bych, ze Garmin pouziva u pocitadel nejakou formu filtrovani, kdezto v tracklogu jsou data, tak jak jdou z GPS. 'Spravnejsi' tedy bude udaj z pocitadla v GPS.

Zkuste si na 1 hodinu polozit GPS na okno a pak porovnat vyskovy rozdil, ktery ukazuje GPS (ta by mela ukazovat rekneme desitky az stovky metru) a kolik vyjde z tracklogu (to by mohly byt stovky metru az kilometry). Ukladani trackloigu si v tomto pripade nastavte po 1 vterine (pokud to tak v tomto modelu jde) nebo 'co nejcasteji'.

Staci si uvedomit, ze pokud mereni vysky kolisa jen +-1m (a to v realu kolisa mnohem vice), tak kdyz se tyto drobne chyby nascitaji z velkeho mnozstvi mereni (rekneme 1000), tak se nameri skutecne prevyseni o cca 0.5*pocet mereni (500 m v nasem prikladu) vetsi nez je skutecnost.

Aby clovek dospel k nejakemu rozumnemu vysledku, tak musi namerena data z GPX nejak vyfiltrovat, aby se zbavil tech drobnych vykyvu. Filtrovat napriklad muzete tak, ze vynechate kazde druhe mereni. Vzdy se musi zvolit vhodny kompromis mezi poctem a rozmistenim mereni a prubehem daneho vyskoveho profilu. V Polabske nizine staci 1 mereni na pul kilometru az kilometr, na rozbourenem mori potrebujete mereni po sekunde.
Monoid
 
Příspěvků: 215
Registrace: 15.04.08 9:25 (Út)

Re: Celkové stoupání na přístroji versus GPX záznam

Odeslatod Yuris » 10.08.09 12:30 (Po)

Dík za vyčerpávající odpověď, už jsem dal GPS na okno a za hodinu to zkusím porovnat.
Garmin eTrex Vista HCx, TOPO Czech 3
Yuris
 
Příspěvků: 13
Registrace: 22.07.09 23:15 (St)

Re: Celkové stoupání na přístroji versus GPX záznam

Odeslatod Yuris » 11.08.09 0:41 (Út)

Po hodině, co byl přístroj na okně, bylo na displeji - celkový výstup - 0m a v záznamu GPX - 167m Obrázek
A to se přístroj nehnul z místa. Takže záznamu GPX se moc věřit nedá Obrázek
Garmin eTrex Vista HCx, TOPO Czech 3
Yuris
 
Příspěvků: 13
Registrace: 22.07.09 23:15 (St)

Re: Celkové stoupání na přístroji versus GPX záznam

Odeslatod Jarous1 » 11.08.09 9:08 (Út)

A nemáš tam u barometru nastaven režim "konstantní nadmořská výška" ? To pak opravdu do GPX jdou data jen ze satelitů.
Garmin Oregon 650 + TOPO Czech PRO 2015, TOPO Czech PRO 2013, ATLAS Czech 2013.5, CYKLO Czech 2013
Jarous1
 
Příspěvků: 761
Registrace: 11.09.07 15:37 (Út)

Re: Celkové stoupání na přístroji versus GPX záznam

Odeslatod Yuris » 11.08.09 10:05 (Út)

Ne, mám nastaveno - Mód barometru: Proměnná výška, Autokalibrace: Zap.
Garmin eTrex Vista HCx, TOPO Czech 3
Yuris
 
Příspěvků: 13
Registrace: 22.07.09 23:15 (St)

Re: Celkové stoupání na přístroji versus GPX záznam

Odeslatod Monoid » 11.08.09 13:33 (Út)

Jsem si neuvedomil, ze ma tato GPS barometricky vyskomer... Ty odhadovane hodnoty, co jsem psal byly pro pristroj bez vyskomeru.

Z pokusu je videt, ze pristroj nejakym zpusobem dale zpracovava namerena data. Ta hodnota 0 je ale dost podezrela. No a 150 m u tracklogu neni moc. Uvedomte si, ze pokud jste meril hodinu po 1s, tak je to 3600 odectu, takze prumerna chyba u jednoho odectu je zhruba 8 cm. Ty drobne chyby se proste nascitaji. Pokud vezmete z tracklogu jen kazdou desatou hodnotu, tak se pravdepodobne ta nastoupana vyska snizi na cca 15 m.
Monoid
 
Příspěvků: 215
Registrace: 15.04.08 9:25 (Út)


Zpět na Garmin: GPS přijímače

Kdo je online

Online uživatelé v tomto fóru: CommonCrawl [Bot] a 4 návštevníci.