nüvi 255WT - poprvé v ruce

Vše co se týká železa značky Garmin.

nüvi 255WT - poprvé v ruce

Odeslatod Path » 11.07.08 5:52 (Pá)

Část první...

nuvi 255WT: první dojmy

Obrázek

Do ruky se mi dostalo nové nuvi 255WT, které je o 30 USD dražší než jeho o rok starší bráška nuvi 250W (recenze na 250W zde). Nechci se pouštět do nějak extra podrobného popisu, ale pár informací určitě zmíním než se objeví recenze na serveru navigovat.cz. Navíc jej mám opravdu jen pár hodin, takže objektivní závěry zatím nečekejte. Po osmi měsících na cestách s o dost dražším nuvi 760 mě samotného zajímá, jakou že to levnější alternativu Garmin nabízí. Zcela záměrně se nevyhnu srovnání s nuvi 760.

Obsah balení

Nechci poskytnout zavádějící informace, protože nejsem první majitel, kdo toto zařízení testuje, ale balení obsahuje samotný přístroj a velmi velmi tlustý kabel s auto-adaptérem (12/24 V). Silná dvoulinka tohoto kabelu mě opravdu překvapila - na palubní desce působí dost humpoláckým dojmem.

Obrázek

K auto adaptéru se připojuje pomocí 3,5 mm jack konektoru anténa GMT 23 pro příjem dopravních informací (časem přiložím foto). Dále klasický disk se samolepící fólií k uchycení držáku na palubní desku, rameno držáku s kulovým čepem a přísavkou na sklo a nakonec samotný držák do kterého se nuvi zaklapne. Po propojovacím USB kabelu nebo napájecím adaptéru ani vidu ani slechu. Najde se ještě někdo, kdo doma nemá propojovací USB kabel? Pokud ano, pak si nezapomeňte přikoupit.

Obrázek

Musím říct, že aktivní držák velmi postrádám, protože věčné odpojování a zapojování napájecího kabelu na zadní stranu přijímače je dost otravné. Dnes jsem nuvi vyndaval ze stojánku celkem čtyřikrát (pošta, obchod, atd.. v autě nuvi nikdy nenechám!) a na počtvrté jsem už mírně klel. K vycvaknutí nuvi ze stojánku jsem potřeboval vždy obě ruce - asi mi chybí ten správný grif. Na automatické uložení polohy vozidla při vyjmutí nuvi ze stojánku můžeme rovnou zapomenout (umí nuvi 760).

Jsem ale rád, že se Garmin stále drží svého patentovaného kulového čepu. Díky tomu stále využívám původní rameno z nuvi 360 a nemusím pracně odlepovat ze skla přísavku, kterou je při stálém střídání teplot po čase velmi problematické ze skla odlepit. Její adhezní schopnosti dokážou řidiče přivést až k šílenství nebo odlehčení peněženky o nemalou částku při destruktivní demontáži. Samotnou gumovou přísavku koupit nelze a celé rameno není zrovna nejlevnější.

V balení jsem nenašel USB kabel, ale jak už jsem zmiňoval, nejsem první kdo krabici otevíral. Přibalené manuály jsou pouze pro verzi nuvi 205W. Výrobce nenabízí manuál k verzi 255W ani v elektronické podobě na svém webu. Je to stejná situace, jako u vydání nuvi 760, kdy manuály byly zveřejněny dva měsíce od uvedení do prodeje. Osobně s tímto problém nemám, ale absolutní nováček by byl jistě zmatený, kdyby dbal návodu a pokoušel se resetovat zařízení pomocí tlačítka reset umístěného na spodní straně přístroje. Tak to říká návod, tlačítko reset však u verze 255W neexistuje.


Hardware

Tělo zařízení je naprostá klasika řady 2xx a 7xx. Elegantní černé provedení nebude působit na žádné palubní desce rušivým dojmem. Z levé strany přístroje je klasický slot na SD kartu (lze použít také SDHC karty) a vzadu jeden mini USB konektor pro připojení autoadaptéru, napájecího DC apatpéru (není přibalen) nebo propojovacího USB kabelu s PC. Žádné další vstupy ani výstupy nejsou k dispozici. Na horní hraně je klasický posuvný přepínač: vlevo zapnout i vypnout, vpravo uzamknout dotekový displej. Nevím proč Garmin resetovacími tlačítky tak šetří. Místa je na něj opravdu dost. V ruce se nuvi drží dobře a váha necelých 148 gramů je opravdu rozumná. Ihned jsem poznal rozdíl od 30 gramů těžšího nuvi 760.

A jaký GPS čip používá nuvi 255WT? Není to ani SiRF III a také to není MTK. Jedná se o nový čip ST Teseo společnosti STMicroelectronics. Citlivost GPS přijímače mě opravdu nadchla. Zachycení polohy je velmi rychlé, to samé platí pro přepočet polohy a dokonce v mé oblíbené Chotkově ulici (obrat o 180°) se mapa otáčela jako po másle. Kdyby to takhle na jedničku zvládala i 760-ka, byl bych maximálně spokojen. Jsem velmi zvědavý na další testování. Jeden den je na závěry přeci jen brzy.

BlueTooth u této verze nehledejte. Žádné BT, žádný mikrofon, žádné hands-free. Rovněž chybí FM transmitter, takže ladit si MP3 na rádiu není možné. A i kdyby bylo, pak vězte, že MP3 přehrávač není přítomen. To však vůbec nevadí, protože jen velmi malé procento uživatelů tyto nadstandardní funkce využívá. O to je také nuvi 255WT levnější. Absence MP3 přehrávače však jednu nevýhodu má: nelze využít vlastní akustické upozornění pro body zájmu (POI) nebo cestovního průvodce (TourGuide). Vystačíte si u radarů s "bim bim"? Pak není co řešit.


Displej

Nemůžu si pomoci, ale nejjemnější displej má stále nuvi 760. Na první pohled jsem rozdíl v zobrazování poznal, i když tvrdit, že displej u 255WT je nějak výrazně horší není na místě. Zkrátka nemá 255WT takový anti-aliasing. Po hodině používání jsem na rozdíl ve vyhlazování čar úplně zapomněl.

Na co jsem si zatím nezvykl je povrch displeje, s kterým nejsem vůbec spokojen. Určitě by jej ocenili kriminalisté, protože všechny daktylky na displeji ulpívají a jen velmi obtížně se odstraňují. Časté čištění displeje bude velkou nutností. Osahaný displej podstatně zhoršuje jeho čitelnost obzvláště při slunečném počasí. Není mi příjemný ani zvuk, který vydává pohyb prstu po displeji. Termín šmirglpapír bude velmi blízko Obrázek

Na druhou stranu jsou vynikající odezvy už při jemném doteku. Velkou citlivost může nuvi 760 mladšímu kolegovi jen tiše závidět. Dvakrát jsem za volantem dokonce vykřikl slovo "paráda". Můj otlučený prst od 760-ky má konečně prázdniny. Opravdu velká spokojenost. A pokud nosíte flanelovou košili, nebudete mít s displejem žádné problémy.


Paměť

Vnitřní paměť typu flash má celkem 2 GB. Stále si stojím za názorem, že v dnešní době se jedná o malou kapacitu vzhledem k narůstajícím objemům mapových dat. Předistalovaná mapa City Navigator Europe NT 2008 zabírá 1,4 GB a kolik to bude za rok? Ano, mapu můžeme samozřejmě nahrát na paměťovou kartu, vím vím. K tomu hned jednu poznámku - nedaří se mi načíst 4 GB SD kartu, která ve všech ostatních zařízení funguje na jedničku Obrázek. Po připojení k PC mi stále problikává dialog automatického přehrání. 255 WT je první nuvi, které má s touto kapacitou problém. Doufám, že příští verze firmware tento problém vyřeší.

V rootu jsou celkem dvě složky:
  • debug - systémová složka
  • Garmin - obsahuje nezbytná data pro funkci zařízení

Složka Garmin obsahuje tyto podsložky:
  • Diag - s 1 MB bin souborem (alokovaný soubor pro vlastní OS),
  • ExtData - systémová složka s binárními soubory,
  • GPX - obsahuje gpx soubory s oblíbenými položkami (waypointy), protokolem trasy a polohy k Panoramio,
  • JPEG - složka určena pro vlastní obrázky a obrázky Panoramio,
  • RemoteSW - binární soubory (firmware a dopravní informace)
  • scrn - pro výřezy obrazovek
  • Help - soubory s nápovědou
  • Poi - body zájmů ve formátu gpi
  • Text - lokalizační soubory nabídek, klávesnice aj.
  • Vehicle – soubory s 3D ikonami
  • Voice - soubory s hlasovou (audio) navigací

Mapy

Přístroj obsahuje základní mapu světa v souboru gmapbmap.img a předehranou mapu City Navigator Europe NT 2008 v souboru gmapprom.img. Další mapy se klasicky z aplikace MapSource instalují do souboru gmapsupp.img.

A teď pozor, následují dvě novinky!

Novinka č. 1

Nově se u modelů nuvi objevuje transparentní mapa gmaptz.img, která obsahuje informace o časové zóně uživatele. Není tedy třeba v nastavení definovat časové pásmo. To se určí samo na základě aktuální pozice.

Novinka č. 2

Přístroj nuvi 255WT podporuje reliéfní zobrazení mapy (stínování) a k tomu je uzpůsobena předehraná základní mapa světa, která obsahuje 90,5 MB dat, převážně výškopisu!!! Jak prostorové vykreslení vypadá si můžete prohlédnout na obrázcích:

Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek

Protože rovněž testuji novou mapu TOPO Czech v2 PRO, nainstaloval jsem ji do nuvi 255WT. Kompletní mapa ve formátu NT na disku zabírá neuvěřitelně pouhopouhých 195 MB. A tady jsou náhledy nové TOPO mapy:

Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek

V dalším příspěvku se podíváme na softwarovou výbavu... Než další příspěvek dopíši, dočasně téma uzamykám.
Obrázek uživatele
Path
Site Admin
 
Příspěvků: 3406
Registrace: 15.05.07 23:15 (Út)

Re: nüvi 255WT - poprvé v ruce (část druhá)

Odeslatod Path » 14.07.08 1:23 (Po)

Část druhá...

nüvi 255WT: softwarová výbava

Nuvi 255WT nijak zvlášť nevybočuje z řady, ale najdeme u něj i několik zajímavých novinek. Popořadě...


Hlavní menu

Menu je identické jako u nuvi 250W. Funkčně se na této stránce také nic nemění. Satelitní stránku zobrazíme přidržením prstu na indikátoru signálu a diagnostický režim aktivujeme delším přidržením prstu na indikátoru baterie. Satelitní stránku nebudu popisovat. Kdo potřebuje více informací, může vyjít z popisu u nuvi 760. Na obrázku vlevo standardní menu, uprostřed v režimu navigace, vpravo je satelitní stránka.

Obrázek Obrázek Obrázek


Nástroje

Pod tlačítkem nástroje se skrývá klasické nastavení. Obrázky vypoví nejvíc:

Obrázek Obrázek

Jednotlivé položky odpovídají položkám, které jsem popisoval u nuvi 760.. Pouze nastavení času už neobsahuje časové zóny. Drobná změna je u položky Kde se nacházím?


Novinka č. 3

Stránka Kde se nacházím? nyní kromě policie, nemocnice a paliva obsahuje navíc položku Silniční asistenční služba. Přednastavený kontakt je na ÚAMK:

Obrázek Obrázek

Položka Moje data nabízí nastavení domácí destinace, odstranění oblíbených položek (lze odstraňovat hromadně) a odstranění protokolu cesty.

Obrázek

Asi jsem to nezmiňoval, ale nuvi 255WT umožňuje zaznamenat a zobrazit tracklog (protokol cesty). Se zobrazováním tracklogu jsem měl nějaké problémy, kdy se jednou zobrazil, podruhé ne. Protože se jedná ještě o poměrně mladý firmware, nijak zvlášť se nad touto neposlušností nepozastavuji.

Plánování tras nuvi 255WT bohužel neumí. Tato vymoženost zatím stále přísluší pouze dražším modelům řady nuvi (nuvi 7xx).


Nastavení

Opět není co rozebírat - vše při starém. Po připojení externí antény dopravních informací (RDS-TMC) se v nabídce navíc zobrazí položka Doprava, kde lze nastavit poskytovatele dopravních informací.

Obrázek Obrázek Obrázek

Nejčastěji navštěvovanou položkou bude určitě Mapa, kde lze přepínat jednotlivé mapové produkty a také položka Displej pro nastavení intenzity podsvětlení. Chybí mi stále možnost vytváření profilů s časovým nastavením změny intenzity nebo alespoň nastavení jasu při režimu Baterie/DC.


Zobrazit Mapu

Novinka č. 4

Mapová stránka je změněná! HEURÉKA! Garmin vyslyšel volání uživatelů! Ani se mi nechce věřit, že na mapové stránce je konečně místo indikátoru vzdálenosti příštího manévru umístěn indikátor okamžité rychlosti. Kolik let jsme na to čekali?! Obrázek

A co víc... Tlačítka PLUS a MINUS pro zoomování mapy jsou konečně na jedné straně pohromadě. A další překvapení! V horní části mapy se zobrazuje indikátor důležitého manévru. Tolik změn v jedné stránce asi neunesu. Pravděpodobně si marketinkové oddělení vzalo dovolenou a nechalo vývojáře pracovat bez povšimnutí... Po klepnutí na indikátor rychlosti se zobrazí klasický dashboard se základními informacemi o ujeté vzdálenosti, čase aj.

Obrázek Obrázek Obrázek

Opět zde chybí šipka, která stále ukazuje k severu, jak tomu bylo u starších nuvi. Nevím kolika uživatelům tato informace přijde zbytečná, osobně ji však postrádám.

Po klepnutí na šipku (vozidlo) v mapové stránce se zobrazí stránka Kde se nacházím? a mimo tuto šipku se zobrazí mapa v režimu 2D, kterou lze snadno procházet. V tomto režimu můžeme ukládat vybrané body do oblíbených položek, nastavit novou aktuální pozici případně vybrat nový cíl - klasika.


Doprava

Pokud je k nuvi 255WT připojen přijímač dopravních informací, bude v mapové stránce zobrazena ikona, na kterou můžeme kdykoli klepnout a zobrazit aktuální dopravní informace. Čeština trochu hapruje.

Novinka č. 5

Dopravní informace jsou opět přepracované s možností zvýraznění dopravní situace přímo v mapě - mapa zešedne a řidič tak může snadněji vnímat stupně dopravy vymezené třemi barvami. Mezi klasickým zobrazením mapy a dopravním vyznačením se lze v 3D režimu přepínat tlačítkem Zobrazit mapu do - zvláštní překlad. Původně mělo být Zobrazit mapu dopravy a tak si říkám, že bude opět nezbytný ruční zásah do souboru gtt, kde si uživatele lokalizaci do češtiny dopracuje sám (zde je návod, jak to udělat).

Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek


Mapová stránka ve 2D s mapou Topo Czech 2 = naprostá lahůdka

O víkendu jsem s nuvi 255WT najezdil 400 km, během kterých jsem zkoušel oba režimy zobrazení - 2D a 3D. Díky podpoře reliéfního zobrazení mapy (stínování) jsem nakonec nudný 3D režim opustil a zbytek cesty jsem se kochal novou mapou TOPO Czech 2 ve 2D režimu. Místy, kdy se mapa neotáčela, jsem dokonce zpozoroval její plynulou animaci. Nejedná se však o pravidlo, protože už při mírném pootočení mapy naběhne klasické cuk - cuk - cuk.

Zobrazení POI s upozorněním (testoval jsem radary) pracuje na jedničku. Při překročení rychlosti je text s upozorněním klasicky podbarven červenou barvou. Rámeček pro popis POI je poměrně malý, a pokud je text delší, vypíše se pod něj. Nemůžu si odpustit přihodit pár natípaných obrázků. A co víc, nuvi 760 mi už nechybí...

Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek


A ještě "nic moc" 3D režim a POI...

Obrázek Obrázek


Kam vést?

Obsah stránky Kam Vést se nese v tradičním duchu a nijak se neodlišuje od předchozích modelů. Lze se nechat navigovat na konkrétní adresu, křížení dvou silnic nebo ulic, město, domů, body zájmu definované v mapě nebo vlastní, dále lze zadat souřadnice nebo vyhledat cílovou destinaci přímo v mapě. Ale několik novinek zde přeci jenom je...

Obrázek Obrázek


Novinka č. 6

Novinkou je automatický výpočet vzdálenosti a času k vybranému bodu podle přednastavených preferencí uživatele (kratší vzdálenost, rychlejší čas). Po výběru kterékoli destinace proběhne automatický výpočet a vedle tlačítka Start! se animací vysune informační bublina se základními údaji. Nejedná se o vzdálenost vzdušnou čarou! Tuto inovaci považuji za velmi užitečnou. Kolikrát musel uživatel pro získání těchto informací klepnout na tlačítko Start!, nechat proběhnou výpočet, údaje vyčíst z mapové stránky a následně aktivní trasu zrušit. Dobrá práce, Garmine!

Obrázek


Novinka č. 7

Starší modely měli vyhrazenou paměť pro 500 oblíbených položek (waypointů). nuvi 255WT již podporuje uložení až 1000 waypointů, což považuji za dostatečný počet!

Novinka č. 8

A máme tu Panoramio

Kromě navigace na oblíbené položky, se lze navigovat nově na body s fotografií známé jako Panoramio Photo. Panoramio je internetový server, kde mohou registrovaní uživatelé ukládat fotografie k související geografické poloze (zeměpisná šířka a délka). Pro zobrazení a vyhledávání těchto bodů je využíváno API serveru maps.google.com. Nyní můžete z této služby fotografie včetně její polohy přenést z www stránek přímo do nuvi. Ne tedy přímo ze serveru panoramio.com, ale prostřednictvím svého účtu na my.garmin.com, konkrétně na stránce Garmin Connect™ Photos.

Obrázek

Postup je jednoduchý. Přihlásíte se na stránce connect.garmin.com/photos pod svým účtem, vyberete fotografie (waypointy), které chcete přenést do nuvi připojené k PC a poté klepnete na tlačítko Send to Device. Fotografie na server Panoramio přidáte prostřednictvím původního serveru, kde musíte mít opět zřízen účet.

Podmínkou pro přenos waypointů do nuvi je instalovaný Garmin communicator plugin, který umožňuje webovému prohlížeči komunikovat se zařízením Garmin. Více o tomto doplňku můžete najít zde.

A v čem je výhoda? Každý bod typu panoramio v seznamu obsahuje náhled fotografie, případně můžete zobrazit stránku pouze s těmito fotografiemi, kde jsou zobrazeny základní údaje o vzdálenosti a směru.

Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek

Po přenosu fotografií do nuvi je ve složce Garmin/GPX vytvořen soubor Panoramio_RRRRMMDDTHHMMSS.GPX, který má mírně odlišnou definici od klasického GPX. Odkazy na fotografie vedou do složky JPG, kam jsou automaticky nakopírovány.

Díky této nové funkci můžete ke svým stávajícím Oblíbeným položkám (waypointům) také ručně přiřadit fotografii. Prima! Jenže není všechno zlato, co se třpytí. Bohužel nelze kombinovat definici waypointů typu Panoramio a typu Oblíbené. Dokud nebude nová verze MapSource respektovat obě definice, musíte položky editovat pouze v nuvi.

Možná se ptáte, jestli je nezbytné nejprve uložit fotografii ne server Panoramio a pak je teprve stáhnout do nuvi. Lze to udělat ručně? Ano lze, ale jak jsem zmiňoval, je nutné dodržet stanovenou definici, která vypadá takto:

Code: Vybrat vše
<wpt lat="37.825616" lon="-122.422028">
<name>Alcatraz Island in the Early Morning</name>
<src>Panoramio</src>
<link href="Garmin/JPEG/Panoramio_551174.jpg"><type>image/jpeg</type></link>
<link href="http://www.panoramio.com/user/99249"><text>shaunika</text><type>text/html</type></link>
<link href="http://www.panoramio.com/photo/551174"><type>text/html</type></link>
<sym>Scenic Area</sym>
<extensions>
   <gpxx:WaypointExtension xmlns:gpxx="http://www.garmin.com/xmlschemas/GpxExtensions/v3">
    <gpxx:Categories>
       <gpxx:Category>Panoramio Photos</gpxx:Category>
    </gpxx:Categories>
   </gpxx:WaypointExtension>
</extensions>
</wpt>


Na čtvrtém řádku je odkaz na uloženou fotografii ve složce Garmin\JPG. Příslušnou fotografii v ručním režimu tedy nakopírujte sem.

Já mám jasno. Oblíbené položky - waypointy nechávám bez fotografií. Raději využiji doplňkových textů, které formát Panoramio zatím neumožňuje. O MapSource nemluvě. Je škoda, že nelze v seznamu oblíbených položek zobrazit pouze "Oblíbené". Zde mi vlastní filtr vysloveně chybí. Co však vadí mě, můžete sami brát jako výhodu.

A to je asi tak vše...


Závěr

Celkově na mě nuvi 255WT udělalo dojem. Když pominu problémy s překreslením mapy při jejich přepínání během jízdy (obrazovka se odmítala překreslit - nutný restart) a jednoho výpadku zobrazení protokolu trasy, tak po celou dobu testování se chovalo stabilně a na pokyny reagovalo svižně. Určitě ještě nějaké problémy vyplavou na povrch, jako u každého nového modelu, ale máme zkušenosti, že s často aktualizovaným firmware jsou funkční problémy řešeny poměrně rychle.

Znovu musím vyzdvihnout reakci displeje na dotyk. Všechna testovaná zařízení vozím po levé straně volantu a ovládám je pouze zvednutím levého ukazováčku a nuvi 255WT se ovládalo opravdu lehce. Na drsnější povrch displeje jsem si velice rychle zvykl a po pár hodinách jsem na počáteční rozpaky zapomněl. Nedoporučuji však s tímto zařízením jezdit ve slunečném počasí s výraznější - zářivou barvou oblečení. Mé svítivě oranžové tričko v displeji zářilo při ranním nízkém slunci tak silně, že jsem musel nuvi vyklopit směrem ke stropu, abych vůbec něco na displeji viděl. Nepamatuji, že bych tento problém někdy zaznamenal u nuvi 760. Jakmile slunce vystoupilo výše nad horizont, bylo vše v pořádku a displej jsem mohl sklopit zpět.

Audio navigace zní trochu plechově, ale vzhledem ke konstrukci přístroje jsem ani žádný zázrak neočekával. Podstatné je to, že je hlasové navigaci rozumět i při vyšší rychlostech a hlasitější hudbě. Nikdy jsem pokyn k manévru nepřeslechl. To samé platí pro upozornění na POI, konkrétně radary. Díky rozsáhlé databázi radarů poskytované serverem http://www.poi.cz nuvi velmi často "bimbalo"... Věčné "Bim Bim", "Bim Bim" vás stejně časem donutí k tomu, abyste radary do zařízení neinstalovali.

Někteří uživatelé si stěžují na nepřesnost navigace. Žádná nepřesnost se nekonala, pozice se zobrazovala vždy korektně a přepočty při sjezdu z plánované trasy byly dostatečně rychlé. Avizované manévry vzdálenostem odpovídaly na jedničku. Připomínám, že jsem v 90 % používat mapu TOPO Czech v2.

Kladně hodnotím počet novinek - zaznamenal jsem jich celkem osm. Nejzajímavější z nich jsou zobrazení okamžité rychlosti v mapové stránce i v režimu navigace včetně uspořádání této stránky. Dále reliéfní zobrazení mapy ve 2D režimu, který jsem při navigaci nakonec upřednostnil.

Ze všeho nejvíce mi vadil pasivní držák. Na věčné zapojování a odpojování kabelu jsem si už dávno odvykl, i když jsem si tímto obdobím v minulosti také prošel. V té době mi to nijak zvláštní nepřipadalo. Na dlouhých cestách to samozřejmě nevadí, ale při krátkých "courech" jsou tyto nezbytné úkony frustrující. Zařízení samozřejmě nemusíte odpojovat vůbec, ale pak si koledujete o to, že o něj velice rychle přijdete.

Pokud nežádáte jednoúčelovou navigaci s podporou MP3, BlueTooth a FM transmittrem, pak vám nuvi 255WT mohu rozhodně doporučit. Jedná se o kvalitní zařízení, které vás nezklame. Do prodeje bude uvedeno pravděpodobně v srpnu. Co se týká ceny, tak na tuto otázku vám neodpovím, protože neznám odpověď. Podle mého názoru se cena bude velmi blížit současnému modelu nuvi 250W.

Další postřehy možná připíšu časem. Toť vše.

-- KONEC --
Obrázek uživatele
Path
Site Admin
 
Příspěvků: 3406
Registrace: 15.05.07 23:15 (Út)

Re: nüvi 255WT - poprvé v ruce

Odeslatod Lanny » 08.08.08 18:59 (Pá)

Bezvadná recenze, hodně mi pomohla ve výběru. Přátelské upozornění - je tam šotek Dispej by asi mělo být jina Obrázek
Lanny
 
Příspěvků: 4
Registrace: 08.08.08 16:50 (Pá)

Re: nüvi 255WT - poprvé v ruce

Odeslatod Path » 08.08.08 19:12 (Pá)

Díky za upozornění, opraveno.
Obrázek uživatele
Path
Site Admin
 
Příspěvků: 3406
Registrace: 15.05.07 23:15 (Út)

Re: nüvi 255WT - poprvé v ruce

Odeslatod Lanny » 08.08.08 21:22 (Pá)

Pane redaktore, ale ja nemohu 255WT najít v online obchodech - je to něco úplně nového?
Lanny
 
Příspěvků: 4
Registrace: 08.08.08 16:50 (Pá)

Re: nüvi 255WT - poprvé v ruce

Odeslatod Path » 08.08.08 22:02 (Pá)

Ano, je to novinka. Na http://www.gpscentrum.cz už ji podle uvedených informací v prodeji mají (snad). Jinak bych vám doporučil starší 250W, ale byla by škoda nejít do novějšího modelu.

BTW: nejsem redaktor Obrázek
Obrázek uživatele
Path
Site Admin
 
Příspěvků: 3406
Registrace: 15.05.07 23:15 (Út)

Re: nüvi 255WT - poprvé v ruce

Odeslatod tomas12 » 14.08.08 9:18 (Čt)

Na základě této recenze jsem nuvi 255W koupil a jsem spokojen.Jediná chyba je absence aktivního stojánku.Prosím o radu.Po dojetí do cíle se v nuvi 255W nevypne aktivní trasa,ani po update fimware v 3.10.Dá se někde zakoupit TMC přijímač pro tento model ?Bohužel nebyl součástí balení.
tomas12
 
Příspěvků: 2
Registrace: 03.05.08 14:11 (So)

Re: nüvi 255WT - poprvé v ruce

Odeslatod Path » 14.08.08 10:53 (Čt)

Rozdíl mezi 255W a 255WT bude asi právě v onom kabelu pro RMS-TMC (T = Traffic). Zkoušel jsem jej teď vyhledat, ale nedaří se mi. Zkuste vznést dotaz na některou specializovanou prodejnu, např. http://www.gpscentrum.cz. I když si nemyslím, že budete z kvality dopravních informací nějak extra nadšený.


Edit:

Pravděpodobně tato anténa by to měla být: https://my.garmin.com/shop/shop.do?cID=203&pID=14994, ale pozor, rozlišuje se verze pro Francii, Evropu a USA. Označena je jednou jako GMT 23, 21 nebo 25. Kdo se v tom má vyznat Obrázek
Obrázek uživatele
Path
Site Admin
 
Příspěvků: 3406
Registrace: 15.05.07 23:15 (Út)

Re: nüvi 255WT - poprvé v ruce

Odeslatod tomas12 » 15.08.08 11:12 (Pá)

Zatím jsem ho našel zde . http://www.garmin.sk/?cls=stoitem&stiid=991
Co se týče kvality dopravních informací,v zahraničí funguje velmi dobře,tedy podle mých zkušeností.U nás poslední dobou dochází také ke zlepšení.
tomas12
 
Příspěvků: 2
Registrace: 03.05.08 14:11 (So)

Re: nüvi 255WT - poprvé v ruce

Odeslatod Path » 15.08.08 12:08 (Pá)

Ano, to bude ona. Také part number odpovídá Evropské verzi.
Obrázek uživatele
Path
Site Admin
 
Příspěvků: 3406
Registrace: 15.05.07 23:15 (Út)

Další

Zpět na Garmin: GPS přijímače

Kdo je online

Online uživatelé v tomto fóru: CommonCrawl [Bot] a 3 návštevníci.