Stránka 3 z 8

Re: ecoRoute HD

OdeslatOdesláno: 27.01.11 12:35 (Čt)
od Vojtab
Na serveru Navigovat vyšla recenze EcoRoute HD. Pár informací se tam dozvíte. Taky o něm uvažuju pro Kia Picanto, které nemá ani otáčkoměr, tak hledám info kde se dá. Snad to bude chodit (rok výroby 2004)
http://navigovat.mobilmania.cz/clanky/garmin-ecoroute-hd-nahledne-autu-pod-kapotu/sc-265-a-1315447

Re: ecoRoute HD

OdeslatOdesláno: 15.02.11 11:58 (Út)
od Perry
Chlapi, ako čítam, tak Vaše priame skúsenosti s ecoRouteHD hovoria o nespresnosti v meraní spotreby. Dokonca nielen v tomto fóre, ale aj na iných stránkach sú príspevky o "zvláštnych"údajoch spotreby. Ak má mať táto HW krabičku pre vodiča význam, tak meranie spotreby musí byť ten najvierohodnejší údaj. Ale ako vidím, je to ten najdiskutabilnejší parameter. Všetky ostatné údaje sú len doplnkové. Nemyslíte, že je to práve tým, že ecoRouteHD nedokáže prečítať údaj o spotrebovanom palive a tak nevie ani vypočítať skutočnú reálnu spotrebu. Podľa mňa vychádza z hodnôt, ktoré sa mu zadajú v profile vozidla a teda spotrebu síce ukazuje, ale nie je to údaj odrážajúci reálny stav. Ak by totižto vedel ecoRouteHD zosnímať reálne minuté palivo, potom by sa musel pri stáni vozidla so spusteným motorom meniť údaj spotrebovaného paliva? To isté je rýchlosť. Zobrazovaný údaj nie je zosnímaný z riadiacej jednotky, ale je vypočítaný v Garmine z času a vzdialenosti. Čo Vy na to? Nie je nám tu len podsunutá hračka od Garminu, ktorá so slovíčkom ECO nemá nič spoločné, ale slovíčko ECO predáva, to je fakt.

Re: ecoRoute HD

OdeslatOdesláno: 15.02.11 13:03 (Út)
od Vojtab
Perry, údaje o aktuální i průměrné spotřebě považuju za poměrně věrohodné. Mám s přístrojem pouze krátkou zkušenost, ale jednu nádrž jsem vyjezdil (necelých 500 km, 25 litrů BZ). Údaje jsem měl na začátku vynulované, takže dlouhodobá průměrná spotřeba na přístroji odpovídala právě tomu 500 km úseku. A výsledek? EcoRouteHD vypočítal 5,05 l/100 km a spotřeba vypočítaná z množství paliva a km vychází 5,34. Rozdíl cca 5% je velice přijatelný.
Perry napsal:Ak by totižto vedel ecoRouteHD zosnímať reálne minuté palivo, potom by sa musel pri stáni vozidla so spusteným motorom meniť údaj spotrebovaného paliva?

Vysvětlím: při stání s běžícím motorem se hodnota spotřebovaného paliva skutečně mění. Aktuální spotřebu v jednotkách l/100 km samozřejmě nelze vyčíslit při stání (nekonečno zobrazit neumí), tak je to ošetřeno zobrazením nuly. Ale ukazatel spáleného množství paliva běží.
Co mě překvapilo je, že při jízdě z kopce se zařazenou rychlostí nespadne aktuální spotřeba na nulu, jak jsem si dosud myslel. Z mírného kopce při rychlosti 100 km/hod a zařazenou pětkou ukazuje spotřebu asi 2 l/100 km, zatímce když vyřadím, klesne spotřeba na 0,8. Na fóru Spotreby.cz se o tomto fenoménu vedou sáhodlouhé diskuse a téměř všichni diskutující jsou si jisti, že pro moderní motor se vstřikováním v této situaci řídící jednotka uzavře přívod paliva a jede se na NULA.

Re: ecoRoute HD

OdeslatOdesláno: 15.02.11 13:51 (Út)
od Milhaus65
U moderních vstřikování zavře ECU při brzdění motorem přívod paliva. Je to jedno jestli je to benzin nebo nafta. Je to asi do cca 1500 ot/min. POtom mírně přidá v řádech 0,x litru, aby motor necukal. I z tohoto důvodu mají včechny tyto motory pod spojkový pedálem snimač.
Na mé P407 HDi to tak funguje, spotřeba se podle realu odlišuje taky solidně. Jsem spokojen.

Re: ecoRoute HD

OdeslatOdesláno: 15.02.11 14:02 (Út)
od Vojtab
Tím se ale nevysvětluje, proč mi z kopce se zařazenou rychlostí ukazuje ecoRouteHD nenulovou spotřebu. Buď tedy ecoRoute v této situaci kecá, nebo není pravda co píšeš
Milhaus65 napsal:U moderních vstřikování zavře ECU při brzdění motorem přívod paliva

Vzhledem k tomu, že ve všech ostatních sledovaných režimech jízdy se mi zdá údaj o aktuální spotřebě dost věrohodný, věřím i tomu, že při jízdě z kopce se zařazenou rychlostí do motoru nějaké palivo jde. Spotřebu cca 2 l/100 vykazuje i pod hranicí 1500 ot/min

Re: ecoRoute HD

OdeslatOdesláno: 15.02.11 15:33 (Út)
od Tragedie_v_JZD
takze pak je to problem zavisly na typu vozu a na tom, jake udaje posila ridici jednotka na OBD kabel. napr. na me naftove octe II ukazuje pri jizde "na volnobeh" od nejakych 1300 - 1400 otacek výš nulovou spotřebu. stejne, jako palubni pocitac.

k tomu jsem jeste vysledoval, ze udaj na navi je za udajem na palubnim pc opozden o cca 2-3 sekundy, takze i zde nejspise prameni jiste dohady o (ne)presnosti.

Re: ecoRoute HD

OdeslatOdesláno: 16.02.11 8:08 (St)
od Vojtab
Tak asi opravdu záleží na typu vozu. Já mám korejský stroj Kia Picanto z r. 2004. To zpoždění se mi taky zdáže tam je, ale menší, cca 1 s. Nemám tam PP, ale vidím např. reakci na plyn.
Zdravím do JZD

Re: ecoRoute HD

OdeslatOdesláno: 17.02.11 21:44 (Čt)
od Milhaus65
Ještě doplním, že je potřeba mít ohřátý motor na provozní teplotu, aby při brždění motorem nad 1500 ot.min byla spotřeba 0.
Je zajímavé sledovat zatížení mooru, při -10C mám při volnoběhu cca 60% za tepla už jen 5 %

Re: ecoRoute HD

OdeslatOdesláno: 20.02.11 16:55 (Ne)
od Mikin
Štvala mně hláška o ÚSPOŘE čí PRŮMĚRNÉ ÚSPOŘE, pro NUVI 3760 jsem to poopravil. Ve složce Text si upravte níže uvedený soubor cs_CZ.glx. (nějak mi nejde vložit na forum upravený) Nezapomeňte zálohovat. Nevíte, kde jsou uvedeny data pro grafy spotřeby a EcoChalleng?

Re: ecoRoute HD

OdeslatOdesláno: 24.02.11 9:54 (Čt)
od Path
A tohle nepomohlo?: viewtopic.php?f=19&t=109