Na ecoRoute HD mám přislíbenou recenzi zhruba na podzim. Podle posledních informací, ne na všech vozidlech plně funguje přenos všech veličin z OBD.
K uhlíku,... proč by měl být uhlík bezrozměrná veličina? 1 mol uhlíku má hmotnost 12 g a konkrétně přísně sledovaný oxid uhličitý (CO
2) obsahuje právě jeden atom uhlíku a dva atomy kyslíku. Existují rovnice, které přepočítávají teoretickou hmotnost CO
2 na litr spotřebovaného paliva. Vychází se z molekulové hmotnosti CO
2 je 44 g/mol a pak jednotlivého typu a objemu paliva, ale to už si můžete dohledat na interneru.

V závěru je úplně jedno, jestli máte v onom políčku emise CO
2 nebo opotřebovanou výšku dezénu běhounu pneumatiky, protože tato informace neodpovídá realitě a ani se jí nepřibližuje.
Přeci nemůžete brát eroRoute vážně. Jak počítané scrore, tak i spotřeba paliva je naprosto smyšlená. Celý jeho výpočet se opírá pouze o dvě měření:
Poloha a
Čas, kde měření polohy je navíc zatížené chybou. Kde máte další měřené veličiny, jako průtočné množství paliva, otáčky a zátěž motoru, hodnotu lambda sondy atd.?
Zkuste si výsledky z ecoRoute porovnat s palubním počítačem vašeho vozidla nebo pokud palubní počítač nemáte, proveďte to nejjednodušší měření, tzn. dvakrát natankujte nádrž až pod víčko, zapiště si kilometry s ve výsledku si spočítejte průměrnou spotřebu.
Budu do kolečka opakovat, že funkce ecoRoute bez dalších měřených veličin je naprosto k ničemu a měřené hodnoty jsou zavádějící (viz předchozí příspěvek).